fredag 4 november 2011

Tiden går...

Det är fredag. Och inte nog med att det är fredag, det är dag innan röd dag, enligt gammal banktradition (och kanske för flera andra organisationer också..?) så betyder det att vi bara jobbar halvdag. Alltså stängde vi portarna redan vid 13 idag och jag var tillbaka hemma i Sölvesborg vid 15-tiden. Och hann med en fikastund med Kajan på Ritz.

Just nu sitter jag i mysbyxor i köket och lyssnar på Jonathan Johanssons nya skiva. Minnena springer iväg tillbaka till min och Myrans sista tid i Uppsala - tänk vad tiden går fort...

Och på tal om den där tiden som går fort, som jag allt som oftast skriver här också, så var har bloggen blivit bortprioriterad (igen) just för att den där tiden inte har räckt till.

Det har varit mycket, väldigt mycket, på sista tiden. Så där mycket som det egentligen inte får vara. För att göra en lång historia kort så var det dags att sätta stopp, lugna ner tillvaron lite och hitta en balans igen. Vilket jag nu försöker att göra.

Därför njuter jag extra mycket just nu när jag får lov att bara sitta här en fredagskväll, som knappt har hunnit bli kväll, och lyssna på fin musik, stjäla en och en annan puss av Skrutten, titta på Strössel och ge henne extra mycket godis och bara invänta att vi ska sätta oss i bilen och ta oss till Hällevik för lite tacos hemma hos päronen på Styrmansvägen. Och så Idol sedan... så klart.

Om någon inte lyssnat på Jonathan Johansson innan - gör det. Klicka här så kommer ni till en av hans nya låtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar