tisdag 22 november 2011

Sjukstuga

Det råder sjukstuga här hemma på Grottvägen som en inledning på denna veckan. Både jag och Becka har fått erfara vinterkräksjukans "underbara" genomslagskraft.

Vinterkräksjukan har ju en fantastisk förmåga att få en att gå ifrån helt frisk, och intet ont anandes, till riktigt riktigt sjuk på bara några timmar. Visst är det underbart?

Förra gången jag drog på mig vinterkräksjukan bodde jag och Skrutten i stugan och efter den erfarenheten har jag aldrig igen kunnat äta röd pölse, och haft en ganska så avig inställning till korv överlag, i och med att det var just det som förtärdes till middag innan sjukan slog till och som senare i rasande fart... ja ni förstår säkert.

Denna gången misstänker jag att det kommer att bli svårt att vara vänligen inställd till stuvade macaroner och köttbullar, till min stora sorg.

Det var under ett biobesök i söndags (Twilight - Breaking Dawn part one) som jag började ana att det var något som inte stod rätt till, men trotsade den tanken och trodde att jag bara var "för mätt" efter kvällens middag.

Väl hemma efter bion förstod jag snabbt att det inte var någon mättnadskänsla som det var fråga om. Och under måndagsmorgonen förstod jag också att jag inte var ensam här hemma om att vara sjuk.

Nu är vi i alla fall på benen igen här hemma och vi har tagit oss några dagar för att återhämta oss, samtidigt som vi korsar våra fingrar i hopp om att vi inte lyckats smitta någon/några i vår närhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar