onsdag 30 november 2011

Mitt i veckan

Och jag sitter här orolig som bara den. För cirka en timme sedan så gick jag ut och skulle hämta något i bilen och väl utanför ytterdörren så hörde jag konstiga läten uppifrån skogen. Vi bor liksom precis nedanför en stor avenboksskog och det kan väl låta lite småkonstigt därifrån ibland, säkerligen både från djur eller från träd som knakar.

Men idag var det annorlunda. Det lät liksom som om det var något djur som var skadat eller satt fast i någonting. Så Ea gjorde en insats och begav sig upp i skogen för att leta. Dock utan någon mobiltelefon med sig.

Om man känner mig så vet man nog att jag kan vara "något" oroligt lagd. Och när någon försvinner upp i skogen, utan att ha sin mobiltelefon med sig, och sedan dröjer med att komma hem på över en timme. Då är man (läs jag) orolig.

Jag höll på att dra igång någon form av larm i kvarteret innan Skrutten lugnade mig. Han tyckte att det var bättre att vänta lite till och att Ea med största säkerhet skulle komma hem välbehållen. Vilket han också gjorde alldeles precis och jag kunde andas ut.

Nu rullar Uppdrag granskning på TV:n men funderingarna går mot att sätta på en film istället. Det verkar som om det blir Source Code, som jag faktiskt såg när jag var uppe i Stockholm på besök sist.

Så kvällen avslutas därmed med en film och ett glas rött. Det kallas väl inte lill-lördag för inte..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar