lördag 5 november 2011

Fortsatta köksdrömmar



Jag fortsätter att drömma om ett 50-tals inspirerat kök för Asplyckegatan, 
ett kök som vi snart (förhoppningsvis) kommer att kunna börja inreda där.
Om man tänker ett "mitt i mellan"-kök mellan bilderna ovan så är man 
ganska så nära mina planer. 


Köket kommer att bli vitt (matt) med mestadels lådor och skåp under flera stora partier med bänkskiva, endast ett överskåp har vi planerat hittills, överskåpet har vi sparat från originalköket som kommer att målas om och putsas upp lite. Annars så kommer vi inte ha så många överskåp, mestadels för att det faktiskt inte finns så många väggar kvar att sätta upp överskåp på, då vi har rivit de flesta för att få en öppen känsla på undervåningen (där det kommer bli kombinerad hall, kök, matplats och vardagsrum). En pastellgrön kombinerad kyl och frys från Smeg kommer att färglägga allt det vita lite och så ett schackrutigt golv i vitt och grått.

Detta kommer att bli fint känner jag och det riktigt kliar i fingrarna och jag längtar tills vi har kommit så långt att vi kan börja pyssla med sådana här delar.

Skrutten är just nu inne och jobbar i huset, idag stod det väggbyggande på schemat, dock så är han nog snart på väg hem. Själv närvarade jag bara på mötet med elektrikerna och fick sedan lov att åka hem och bara slappa. Vilket jag har utnyttjat till fullo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar