onsdag 16 november 2011

På väg hemåt!







































Nu styr jag kosan mot Blekinge igen. Och det är med ett huvud som är sprängfyllt av ny kunskap och framför allt med massor av idéer.

De senaste timmarna har spenderats på Arlanda i inväntan på luftfärden söderöver. Efter middag, flera utlästa tidningar, telefonsamtal, sms:ande, några partier av Wordfeud och mobilsurfande så börjar jag bli något uttråkad.

I och med att jag befann mig i Sigtuna och därmed så nära Arlanda så åkte jag direkt hit utan att passera gå och med "gå" menar jag då Stockholm. Det kändes som en bra idé, istället för att krångla sig tillbaka till huvudstaden och försöka hitta någonstans att låsa in väskorna, hitta någonting att göra och så vidare. Då kunde jag lika gärna åka hit och i lugn och ro läsa en bok eller tidningar och få lite middagsmat i magen.

Och tur var väl det! Tidigare idag hade jag varit lite konfunderad över att jag inte fått något inchecknings-sms från SAS, men tänkte att det säkert hade någon naturlig teknisk förklaring, konstigare saker har ju krånglat med flygningar tidigare liksom.

Denna gång var det dock inte något tekniskt strul som var boven. Boven var istället jag själv. Jag hade nämligen kanske varit något för stressad när jag bokade ut- och hemresa för dessa dagar. Hemresan var bokad först den 23:e, alltså nästa onsdag, och riktigt så länge hade jag ju inte tänkt stanna.

Sedan att mannen i servicedesken, som nog hällt alldeles för mycket citron i sitt morgonkaffe, påpekade att "jag själv minsann hade bokat biljetten och därför bara kunde skylla på mig själv" tyckte jag kanske var lite att ta i. Mest med tanke på att jag inte ens gav en antydan till att det skulle vara någon annans fel.

Efter en liten tilläggskostnad fick jag dock en flygbiljett på samma avgångstid som jag trott mig vara bokad för. Sedan tröstade jag mig med att det löste sig och att mannen i servicedesken säkert dessvärre är van vid att flygresenärer snabbt försöker skylla misstaget på flygbolaget och därmed hans något syrliga fällda kommentar.

Efter att jag nu hunnit med i-lugn-och-ro-läsandet och fortfarande har en del tid kvar att spendera innan jag kan sätta min rumpa i flygstolen så börjar jag dock som sagt känna mig något... uttråkad.

För bekvämlighetens skull så har jag därför sparkat av mig stövlarna och gör diverse gymnastiska övningar - dels för att försöka proaktivt motverka den nackspärr som jag håller på att drabbas av (sitter alldeles för nära en utgång där det mellan dörröppningarna drar väldigt kallt) men också för att få tiden att gå lite snabbare. Så rapporteras det på kvällsnyheterna om något fån som står och gör stretchövningar i strumplästen på Arlanda så vet ni vem som är den skyldige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar