lördag 19 november 2011

Ett stycke ryck...

 

Ett litet ryck här hemma under lördagseftermiddagen. En gammal (med betoning på gammal, var nästan lite skraj att den hade stått för länge i badrumsskåpet och skulle orsaka håravfall eller någon form av allergichock) hårtoning rafsades fram i badrummet och vips så var håret ganska så mycket mörkare. 


Ganska så länge nu har jag tänkt att jag måste ta mig till frisören, klippa bort de slitna topparna och kanske få lite bukt på de solblekta längderna, men den där tiden räcker ju - som bekant - nästan aldrig till. Så något frisörbesök har det inte blivit och håret har sett lite så där "halvglammigt" ut.

Tills jag insåg att jag faktiskt hade en gammal hårtoning i badrumsskåpet, med nyans mörkbrun, och en "varför inte"-tanke senare så var håret färgat. Att det sedan skulle bli riktigt så mörkt (är mörkare i verkligheten) som det blev kanske jag inte hade förberett mig på. Dock fick håret sig ett (välbehövligt) ordentligt lyft och blev alldeles sammetslent efter toningen. Så nu återstår det bara att ta sig till frisören för att få de där topparna klippta också.

Dock så rekommenderas det inte att släppa ut hunden för en "snabbkiss" i trädgården, vilket innebär att man släpper ut hunden löst medan man själv står kvar i dörren, samtidigt som man har morgonrock och håret uppe i en kladdig knorr. Plus att det regnade. Det kan nämligen vara så att den där hunden hittar något mer intressant i trädgården än godisbiten som man lockandes har i handen - och man är inte särskilt het när man studsar runt barfota i regnet endast iförd den där randiga morgonrocken och den kladdiga hårknorren har ramlat ner i pannan och skapar snabbt mörkbruna fläckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar