lördag 5 november 2011

Mitt på dagen...


Löven faller och faller och det är snart inte så många av dem som sitter kvar på träden. Kajan, min fina vän, presentera mig för ett fint uttryck under en promenad förra helgen - fallande löv är guds konfetti. Underbart uttryck. 

Dagen har hunnit passera lunch och jag sitter med en nybadad Strössel i famnen. Hundar har ibland en viss (inte alls trevlig) ovana att vilja rulla sig i diverse saker som de hittar ute i skogen.  Då har vår lilla Strössel fått lära sig att det har ett pris - i form av att bli badad.

Att bada/tvätta/duscha en hund är ungefär lika trevligt som anledningen till att hunden behöver bli tvättad. Det är en fin kamp för att få henne ren och man får utstå att både en själv och hela badrummet blir genomblött. Dock så glömmer man ganska snabbt bort den där kampen när hon nu ligger här lugn och sovandes vid min sida.

Vi har denna lördag hunnit med både frukost och lunch inne i city, ett möte med elektrikerna som ska göra allt "elarbete" inne i huset på Asplyckegatan (spännande!) och så då en skogspromenad bara jag och Strössel.

Nu har vi hamnat i soffan tillsammans med godisrester från igår och Entertainment Weekly på TV:n och eftermiddagen är tänk att fortsätta i samma tema. Kanske tända lite ljus och hitta en bok att läsa. Lugnt ska det bli i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar