måndag 7 november 2011

Stjärnornas krig...

Här hemma rullar Stjärnornas Krig, eller Star Wars som det kanske mer riktigt heter, på projektorduken. Jag har till och med försökt locka med att det är Fotbollsgalan på fyran... Men det verkar inte förändra läget.

En av samborna har nämligen köpt en hel box kallad Star Wars - the complete saga, eller något i den stilen. Detta betyder alltså att samtliga Star Wars-filmer nu finns här hemma, vilket i sin tur medför att någon av dessa filmer allt som oftast rullar på filmduken.

Kanske inte till min fullkomliga lycka kan väl nämnas.

Fastän att jag är uppväxt med Star Wars (har växt upp som mellanbarn mellan två bröder) så har jag aldrig lärt mig fascinationen med dessa filmer. Vad är det som lockar så mycket..? Förhoppningsvis så lär jag mig det snart. väldigt snart... Under tiden så roar jag mig med att lägga över gamla bilder, dokument och annat på en extern hårddisk så att datorn (förhoppningsvis) snabbas upp lite.

Och så till något helt annat...

Om man tittar i kalendern kan man se att det är måndag idag. En ny vecka är alltså påbörjad. Förutom jobb och ett trevligt telefonsamtal med Myran (som var och lyssnade på Jonathan Johansson i fredags, alltså nästan så när som precis när jag satt här hemma och lyssnade på honom via Spotify, sammanträffande om något måste jag säga) så har jag fått en alldeles förträfflig inbjudan idag.

Den 26:e får ögonen hållas öppna för då blir det spännande aktiviteter här hemma i lilla staden. Vilka dess spännande aktiviteter blir vet inte jag (eller någon av de andra inbjudna) om än, en plats, ett klockslag och några klädråd är den enda information så här långt. Spännande, roligt och spännande igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar