tisdag 8 november 2011

Ännu en dag...

När vi nästa precis har hunnit välkomna måndagen så är det redan tisdagkväll och imorgon är det "mitt i veckan" igen. Det rullar Star Wars-film här hemma ikväll igen, och tro det eller ej men det blev faktiskt precis lite spännande här... Har man kanske gått och blivit smittad av dessa filmer ändå..?


Samtidigt som jag försöker hålla fingrarna ifrån godislådan här hemma, att man kollar på film en tisdag betyder ju inte automatiskt att det är ok att förtära onyttigheter en tisdag, så försöker jag planera och logistera för veckan som kommer och kanske än mer för veckan som kommer.

fredag bär det nämligen av till Stockholm. Det vankas kurs och konferens nästa vecka och då passas det på att lyfta från Kallinge Flygstation redan på fredag för att spendera helgen strosandes i Stockholm och framför allt träffa vänner som är bosatta där uppe.

Vanligtvis brukar jag inse ungefär först kvällen innan att det är dags att åka att man faktiskt också måste packa en resväska innan man åker iväg på en förlängd weekend. Det är väl detta som jag nu försöker undvika. Tvätta, stryka, packa, tvätta, stryka och packa.

Än så länge har jag visserligen bara hunnit till själva planeringsstadiet - men är väl en god sak att jag tagit detta steg i vart fall?

Snart blir det sängen, sömn och laddning inför en ny morgondag imorgon. Efter tidigt start på dagen idag och lång dag på jobbet så behövs det verkligen.

Och avslutningsvis så erkänns det att fingrarna inte alls har hållits ifrån godislådan. Det gör de sällan, i detta hem vet vi inte riktigt vad "lördagsgodis" betyder, i så fall är det lördag varje dag här hemma... Och så undrar man varför de där rutorna på magen inte alls syns, mest en stor ruta, inte ens om man försöker riktigt riktigt mycket för att se dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar