onsdag 16 november 2011

Slut för dagen

Sminket är borttvättat och kavajen hänger på stolsryggen lite längre bort i rummet, och jag är officiellt slut som artist.

En lång dag av konferensande, fikapauser, chokladprovning, föredrag, diskussioner om juridik, kaffedrickande, ännu fler diskussioner om juridik, middag och så några fler diskussioner om juridik har det varit.

Och vilken dag det har varit. Jag kan nog inte beskriva hur roligt det är att vara på sådana här saker, lära sig massor av nytt, dela med sig, att vara en del av ett sammanhang, att utvecklas.

Och vilken middag vi bjöds på. Det var allt ifrån gurksorbet till griskind. Det låter ju kanske inte så aptitligt, men riktiga delikatesser vill jag lova.

Men... Alla delikatesser och allt roligt till trots - nu längtar jag hem efter Strössel och Skrutten. Det kom ju redan smygandes lite imorse och nu känner jag att det är helt i sin ordning att rikta färdriktningen mot Blekinge imorgon. Som jag ska pussa på dem där hemma. Ok, jag har ju faktiskt bara varit borta sedan i fredags, men å andra sidan har jag varit borta ända sedan i fredags.

Nu blir det först lite bokläsning men snart efterföljt av sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar