onsdag 21 maj 2014

Vid havet

Idag tog vi oss en utflykt till päronen i Hällevik för lillans eftermiddagsvila. Och ett litet snabbt stopp hos Skrutten för att säga hej, kan man liksom inte undvika när han råkade jobba här idag.

Min tanke med att fly hemmet var faktiskt att hon skulle få vila ordentligt idag. Som grannar har vi nämligen ett dagis vilket gör lillans vila på hennes favoritplats (utomhus i vagnen) lite småknixig att få till ibland. De där barnen är ju, av förklarliga skäl, ute extra mycket i det fina vädret.

Och de där barnen ska få skrika och leka precis hur mycket som de vill, men jag vill också att lillan ska få sin vila. Så sagt och gjort. Vi packade in oss i bilen och åkte ut till en mycket lugnare plats - päronens trädgård.

Och det verkar ha gjort tricket för hon sover fortfarande efter en och en halv timma i vagnen. Och jag har fått druckit kaffe i alldeles lagom takt.

Nu blir det dock hem och göra räksallad som dagens middag. Skrutten kommer kanske inte hoppa och studsa över denna middagsidé. Han är ju snickare och kräver mat därefter, särskilt idag då han ska springa hem från jobbet.

Men jag blev så fasligt sugen på räksallad när de gjorde det i Mitt Kök nu i veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar