torsdag 8 maj 2014

Sminkning i dagsljus och en busstur


Lillan kryper fortare och fortare och vi har ännu inte lyckats hitta en trappgrind till ovanvåningen vilket gör att mina stressnivåer går från noll till hundra flera gånger när jag försöker göra mig i ordning i badrummet där uppe. Det ser nog mer ut som att jag kör ett maraton av titt ut-leken. 

Nyss tänkte jag om och tog ner sminkväskan och sminkar mig vid soffbordet istället. Här har jag lite bättre uppsikt över lilltjejen och kan sminka mig i lite mer lugn och ro. Hon sitter istället bredvid mig i soffan och pillar med sakerna i väskan och tittar nyfiket på vad mamma gör. 

Nu ska vi bege oss ut till Hällevik idag igen. Lillans mormor ska passa henne och vi ska träffa Lisa och Mattias för att spika menyn till bröllopet. 

Jag och lillfisan ska nu göra något som jag inte gjort sedan jag gick i skolan, åka kollektivet här hemma i småstaden, vi åker ut lite tidigare än pappan för att njuta av en eftermiddagsfika först. Pappan behöver ta bilen när han kommer från jobbet, så vi tar bussen

Det gäller att vara kreativ som förälder minsann… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar