söndag 25 maj 2014

Hur var det här nu igen med att inte sova

Vi blev sittandes igår hos Max och Carro, som vi så ofta blir med det här paret, och klockan vandrade mot ett på natten innan vi packade in en sovande lillan i bilen och åkte hemåt. Egentligen inte alls vår plan i och med att Skrutten skulle upp ytterst tidigt för att åka till Tyskland. Men så kan det bli när man har så trevligt att man glömmer bort att en klocka ens existerar. 

Och på tal om den där lillan så fick hon ont i magen när vi hade lagt oss här hemma så de där sovtimmarna blev en cirkus 1,5 timme sammanlagd sömn i natt ungefär. Något som är väldigt ovanligt nu för tiden så det tar vi snart igen. Men ändå, vi sponsrar kaffetillverkarna här hemma idag. 

Medans pappsen är på utflykt så ska vi fixa i ordning här hemma och sedan åka ut till päronen i Hällevik. Både för att ses en snabbis på mors dag (min allra första!) och för att få tillfälle att ge mig ut i skogen på en löparrunda. 

När Skrutten kommer hem så ska vi gå till vallokalen och rösta och sedan gå och lägga oss utan att passera gå. Eller kanske passera ett matställe. Men därefter ska vi dyka i sängen och sova lite mer än vi gjorde i natt. 

För imorgon inleds finalveckan inför Ea och Rebeccas bröllop. Åh, så jag längtar. Just nu har de bröllopstema på Nyhetsmorgon och det kunde inte vara mer passande. Denna sommar är verkligen kärlekens sommar. Att jag har fått äran att vara toastmadame tillsammans med en ypperlig toastmaster är så hedrande. 

Veckan som kommer ska jag lägga 120% energi på att hedra denna uppgift. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar