måndag 12 maj 2014

Måndagar på språng

Denna måndagen är i vart fall lite lugnare än vanliga måndagar. Detta för att måndagar också brukar innehålla babysim som nu är slut för denna terminen (snyft!).

Men ändå så lyckas det bli en dag på språng. Vi har spenderat förmiddagen på babyrytmik och därefter slurpade vår lilloppa en hel smoothie på Ritz och den verkar ha gjort susen för nu sover hon gott i vagnen.

Sedan har vi varit på Posten, sprungit inom affären och lämnat tillbaka en klänning.

När hon vilar tänkte jag passa att måla våra trappräcken upp till ytterdörren. Ett räcke har varit målat sedan vi höll på att renovera som mest (alltså typ två år sedan…) och just den dagen som jag målade det så började det regna. Det andra hanns alltså aldrig med.

Högt både inför Skrutten och mig själv så skrockade jag att "det är precis sådant här som gör att det andra aldrig kommer bli målat…". Och så rätt jag hade.

Men nu har jag faktiskt gått och haft dåligt samvete för det där nedrans trappräcket allt för länge så idag är dagen. Färg inhandlades igår och nu blir de gråa istället för svarta. Komiskt nog så hänger regnet i luften idag med… Kanske ska börja med det som aldrig blev målat förra gången? För att undvika orättvisor liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar