måndag 19 maj 2014

Rotfrukterna i ugnen, mannen på gymmet och ändan i soffan



Skrutten har pipit bort till gymmet en sväng och under tiden han är där så går jag loss i köket. Ikväll har kyl, frys och skafferi fyllts upp och ingen är gladare än jag. Det är någon form av trygghetskänsla av att ha kylen fylld. Undrar vart jag fått det ifrån egentligen.

Ikväll blir det panerad torsk med ugnsrostade rotfrukter och ärtpesto, receptet fanns i senaste Buffé som kom i förra veckan. Ärtpeston har redan smakats av och den kommer nog falla oss båda i smaken. Men… Jag tror nog allt att den smakade som någon variant av guacamole istället för pesto. Men vitlök och västerbottenost till ärtor - sådant kan man nästan inte misslyckas med.

Nu måste jag slita ändan ur soffan, som den råkade hamna i några tv-tittar-minuter, och göra klart. Hade ju varit trevligt att äta middagen om det är lite undanplockat och ljusen är tända också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar