torsdag 22 maj 2014

Uppe med tuppen

Redan klockan 8.00 hade vi tid för tiomånaderskontroll av lillan på BVC idag och därför blev dagens morgonpromenad lite extra tidig. Vår lilla dam klarade galant av att söka kontakt, slå klossar mot varandra och allt det där andra som de skulle kika på idag. 

Dagens besök var lite speciellt för det var det första besöket på vårt nya BVC. På grund av olika anledningar så valde vi att byta och detta faktiskt för hela familjen. Fast vi stora får ju så klart gå till de vuxnas avdelning, konstigt annars om jag skulle klättra upp och lägga mig i den där bebisvågen liksom. 

Och vet ni? Jag gick med ett rört öga och ett stort leende därifrån. I hela 37 minuter fick vi visa upp vår lilla tjej, i lugn takt vänja oss vid nya människor och nytt rum, spana i leksaker och prata om allt det vi ville prata om. Jag kan ärligen säga att så "sedd" har jag nog aldrig sett mig inom sjukvården i hela mitt liv. 

Förutom när jag gick hos min barnmorska för hon var minsann en ängel som lugnade mina nerver i nio (utan fysisk anledning) oroliga månader. 


2 kommentarer:

  1. Jag borde nog också byta BVC. På vårt är man som en del av ett löpande band där det bara är häpp häpp in, ut, klart. En lugn stund där det verkligen känns som att de lyssnar på riktigt har jag verkligen saknat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade lite samma känsla innan och det var delvis därför vi bytte. Igår tänkte jag att "varför har jag inte gjort detta tidigare?" för så stor skillnad var det. Helt underbart! Hade ni bott här i stan hade jag rekommenderat dem med varmt hjärta!

      Radera