tisdag 20 maj 2014

Smidig som en elefant

Vilken osmidig morgon vi haft. Eller morgonen har väl inte varit osmidig, en morgon kan väl kanske inte beskyllas för att vara osmidig. Men jag kan minsann beskyllas för det. 

Det har tappats saker, snubblats och vällts ut mjölk.  Priset togs nog när jag lyckades tappa tv-kontrollen, som skulle plockas undan till sin plats, nyss och väckte lillan. Så himla väl utfört...

Annars så testas simultanförmågan denna morgon. Jag försöker plocka undan här hemma lite innan det är dags att bege oss ut på promenad, lillan ligger redan och sover lite i förväg, samtidigt som min hjärna sprutar ut idéer och uppgifter både till vårt bröllop men också till Ea och Beckas där jag ska vara toastmadame. Just nu är faktiskt huvudfokus på det senare bröllopet, vilket faktiskt är skönt på något sätt. Och något så vansinnigt roligt. 

Idéerna och uppgifterna fångas upp på ett block så länge, även om jag vaknat upp både från graviditet och amning och till och med sover på nätterna nu för tiden så är det där komihåget inte vad det ska ännu. Så för att inte riskera att de där idéerna är som bortblåsta i eftermiddag så får de präntas ner. 

Men vad härligt det är att vakna med energi, det känns redan nu att dagen kommer att bli produktiv. Kanske till skillnad mot igår då jag kände av en "viss" trötthet efter att ha lämnat två veckor av fullt schema bakom mig. Jag insåg det när jag satte mig i solstolen där på eftermiddagen att varje dag 14 dagar tillbaka hade varit planerad med något. 

Nu väntar två veckor med luft i schemat och dessa ska nu inledas med en promenad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar