fredag 9 maj 2014

Fredag!

Både jag och lillbönan var nog allt lite trötta för vi sov, hör och häpna, till klockan åtta idag. En sovmorgon som följts av frukost och kaffe och så är vi redo för denna fredagen.

Strax ska vi ut på förmiddagspromenad och så får vi se om lillan vill vila på sin vanliga tid när vi agerat sjusovare. Ut i regnet blir det i alla fall för det ska både bli skönt att röra på de ömma musklerna men också för att vi har telefondejt med Lisa (och hennes lilla A) på promenaden idag.

Varför de där musklerna ömmar idag är i och för sig lite mystiskt. För lillan ville inte alls vara med på träningen igår. Kombinationen av att hon vaknade lite för tidigt från vilan och sedan att det var en av hennes bebiskompisar som också tyckte att det var läskigt på träningen gjorde att vår skrutta tyckte att det var allt annat än roligt.

Så denna mamman fick kanske inte världens mest fokuserade träning, men i och för sig lite extra vikt i form av en bebis i famnen. Antingen så tänker man det var ju synd att jag just inför denna träningen var superpeppad och tänkte ta ut mig ordentligt, eller så vänder man på det och tänker "ja tur att jag faktiskt var på träningscentret i tisdags också, veckan har redan fått sig en bra styrketräning".

Självklart väljer jag det senare och framför allt för att det alltid är min lilla dotter som styr. Det är hennes bästa som alltid är nummer ett.

Nu - fredagspromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar