söndag 18 maj 2014

Det fanns inga hål i schemat

Piraten Rebecca. 

Det fanns egentligen inga hål i kalendern nu i helgen heller. Det var nämligen bara en rökridå för att inte avslöja att det skulle bli hippa för Rebecca igår.

Kära Becks som snart ska gå och gifta sig. Ingått i samma gäng sedan flera flera år tillbaka och sambor i nästan två år.

Och vilken dag vi hade… Den blivande bruden fick gå på skattjakt, vi fick lära oss konstsim av professionella instruktörer och vi avslutade kvällen på dansgolvet i grannstaden. Bland många andra saker.

Det var väldigt länge sedan som jag drack sprudlande drycker, av naturliga skäl, men det var en otrolig dag och förhoppningsvis ett minne för livet för den blivande bruden. Vi som fick äran att vara med fick också ett minne för livet, absolut en av de roligaste dagarna jag haft.

Kroppen värker på grund av en begynnande träningsvärk (konstsimmet var bra mycket jobbigare än man trott) och huvudet verkar härma resten av kroppen (kanske inte lika mycket beroende på konstsimmet dock). Egentligen orkar jag knappt tänka en tanke till. Dock har jag lite kvar att avverka för dagen så än måste jag hålla ögonen öppna.

Lillan hade förresten en underbar dag med sin pappa och jag fick bilduppdateringar längs hela dagen (tack älskling för bomullen kring mammahjärtat). Vilken känsla det var att få krypa ner och snusa henne i nacken efter den långa dagen. Hur roliga de där dansgolven än må vara så är det hos henne jag hör hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar