onsdag 11 september 2013

Tredje dagen


På dagens "inför dopet"-schema står det inhandling av dricka, snacks och diverse andra saker som vi kan tänkas behöva på lördag. Jag och lillan inväntar nog dock tills pappan i familjen kommer hem, så att vi kan åka tillsammans.

På tal om tillsammans så var det precis detta jag och Skrutten var under morgonens frukost. Efter att lillan ätit vid 05-tiden så valde jag att gå upp tillsammans med Skrutten och starta dagen tidigt. Vi åt frukost tillsammans och det var ju faktiskt vansinnigt trevligt. 

Och när han hade lämnat huset satte jag mig direkt vid symaskinen medan lillan sött sov vidare. Hon vaknade inte förrän ett par-tre timmar senare och då med ett leende på läpparna. Är det något som jag är imponerad över gällande den där tjejen som är vår dotter så är det hennes enastående förmåga att vakna med ett stort strålande leende på läpparna. Klart att hon är ledsen och det kommer gråt flera gånger också, men de allra flesta gånger så är det där leendet på plats. 

Utöver att ha tusen bollar i luften samtidigt idag så har jag även haft prästen, som ska döpa lillskruttan, på besök här hemma idag. Vi hade dopsamtal och gick igenom allt inför lördagens tillställning. 

Och så var det det där med klänningen också. Nej, den tråden hänger fortfarande ytterst löst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar