onsdag 4 september 2013

DIY kökssoffa part one

Den första delen av kökssoffeprojektet var att slipa, slipa och slipa i hopp om att få bort det mesta av den kornblåa färgen som var på soffan. Inuti fanns också en röd färg som antagligen var ursprungsfärgen. 
Skrutten hjälpte mor att lägga golv i deras stuga, som precis genomgått en ordentlig renovering, men slet sig ibland från sitt åtagande och hjälpte mig med soffan. 

Och så hjälpte Skrutten även till med att uppmärksamma mig på att jag hade kladdat färg i precis hela ansiktet utan att veta om det. Jag avslöjades därmed med att ha kliat mig både i näsan, pannan och i håret. Bilden är "något" suddig då Skrutten skrattade så han fick ont i magen. Jag bjuder på den föga smickrande och osminkade sanningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar