tisdag 10 september 2013

Dagens projekt avslutat

Som vi har pysslat här hemma ikväll. Tillsammans med Kajan och min kära mor har jag sytt 60 vimplar till ett flaggspel (tror det heter så) som vi ska ha i tältet på lillans dop på lördag.

Det kändes som att bestiga ett berg när vi började. Men när vi väl var färdigsydda så andades vi ut för det blev faktiskt väldigt bra.

Nu har vi bara två "lösa knutar" tills på lördag, annars är allt förberett. En av knutarna är dock klänning till mamman själv.

I hopp om att hitta något här hemma i staden så tog jag lillan i vagnen och strosade ner tidigare idag. Men lyckligt nog (eller inte) så har alla höstnyheter just kommit in i butikerna, vilket gör att det nästan bara finns klänningar i mörka färger. Den enda som både passade och föll mig i smaken råkade vara i färgen svart. Kanske inte den roligaste färgen på ett dop.

Även om jag har två klänningar i reserv här hemma så känns det "något" stressande att inte ha klänningen fixad och klar.

Ja ja, det löser sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar