torsdag 5 september 2013

Babycafé och barnvagnsmaffia

Idag har jag agerat så nära som man kan komma en lattemorsa som man nog kan bli. Tillsammans med lillasyster (som har lilla A som är 6 månader) och två av hennes vänner så ställde jag in siktet på babycafé i kyrkans försorg här hemma i småstaden.

I församlingshemmet går nu i dagarna startskotten för många olika grupper, som babyrytmik med mera. Många som dock är för lite större barn. Men babycafé kunde vår lillskrutta följa med på, för där fikar man väl bara med sina bebisar... Trodde vi i alla fall.

Det skulle vara mellan klockan 09 till 12 och vi hade väl egentligen inte så mycket förväntningar förutom att jag tyckte att det var en milstolpe att få göra något sådant här tillsammans med andra föräldrar. Men... Ja... Ja, det blev ändå inte riktigt som vi tänkt oss.

Det var alltifrån att vi hade missat fikan (som visst var en viss tid), att man inte kunde ha med sig vagnen in utan jag fick bära insatsen upp för en smal trappa till att det var vansinnigt varmt i lokalen. Det blev liksom långt ifrån det där babymyset som vi hade tänkt oss. Och vad man sedan skulle göra där var ganska så oklart.

Så efter en inte allt för lång stund gick vi och fikade på Ritz istället. Tänk där gick vi på stan, fyra barnvagnar i bredd och tog sedan upp pinsamt mycket plats på fiket och ja - vi drack kaffe. Ingen latte visserligen, men kaffe.

Lattemorsor och barnvagnsmaffia var två ord som dök upp i mitt huvud.

Och jag tokgillade att fika med nyfunna bekanta mitt dagen och mycket prat om barn blev det minsann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar