torsdag 19 september 2013

Fantastiska nyheter

Tänk att vi redan hunnit till veckans fjärde dag och jag var nästan på vippen att säga "tänk vad tiden går...", men då jag är vansinnigt trött på att höra hur fort tiden går (om jag fått en krona för varje gång någon sagt det till oss som nyblivna föräldrar...) så hoppar jag att själv säga den meningen.

Den där tiden går nämligen precis lika fort hela tiden, men vår upplevelse av den är olika beroende på vad vi gör för tillfället. Säkerligen så känns vår upplevelse olika om vi befinner oss på en semesterresa eller ligger och beundrar vårt barn som sover mot om vi befinner oss i en hiss som fastnat eller är hos tandläkaren och drar ut en tand. Vid de senare så kan vi nog sannerligen stämma in i att vi önskar att tiden kunde gå fortare.

Den senaste tiden har i vart fall innehållit fantastiska nyheter.  Det har både varit bebisbesked om bebisar som finns i magen och ska bakas några månader till och bebisbesked om bebisar som varit färdigbakade och valt att titta ut. Och vid postinhämtningen igår så fanns ett mycket stiligt kuvert med mitt och Skruttens namn fint skrivet och med innehållet att vi är varmt välkomna på bröllop i december.

Inbjudan var helt underbart vacker och den pryder nu vår "anslagstavla" här hemma. Nu ska det bokas resa (bröllopet hålls i Stockholm), ordnas med barnpassning och planeras för klänning. Ok, det är ju trots allt lite tid kvar, så någon stress är det ju inte direkt, men när en av ens närmsta närmsta vänner ska gifta sig så måste man ju göra något för att inte längta ihjäl sig tills dagen D är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar