tisdag 3 september 2013

Nu så...

...sover vår lilla tjej här hemma. Hon är nog minsann inne i någon fas, eller mitt i ett utvecklingssprång, för hon kommer liksom inte till ro. Igår var hon helt slut men kom inte till ro förrän det var dags för natten trots alla knep och tricks som vi försökte med.

Idag har hon varit vaken hela förmiddagen. Eller nej, det stämmer faktiskt inte. Vaken har hon inte varit, men hon har velat vara nära sin mamma hela förmiddagen och vaknat så fort som jag rest mig ur sängen och då blivit ledsen. Det är precis som om hon drömmer saker som är läskiga för ibland vaknar hon upp plötsligt och är då väldigt ledsen.

Hur som helst så är det bara att lägga alla sina planer på hyllan och vara tillgänglig för hennes behov. Därför blev den en förmiddag uppe i sovrummet och frukost i mammans mage strax efter lunch.

I eftermiddag ska jag, tillsammans med min kära mor, bege mig på upptäcktsfärd efter tyg till kökssoffans lock. Vi har ställt in siktet lite mot Mairo men också Gittes stuvkälla (som är en stor textilbutik där jag faktiskt köpte mitt klänningstyg till min balklänning för tio år sedan). Och när vi ändå ska till Gittes så passar vi på att införskaffa lite "lull lull" som ska användas till dopet.

Precis som min mor skrev i ett sms till mig igår så är det väldigt roligt att skapa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar