söndag 8 september 2013

Multitasking

Jag vet inte riktigt hur många saker jag gör samtidigt just nu. 

Jag har ett block framför mig med "checklista inför dopet" skrivet som rubrik och på detta block fyller jag på checklistan samtidigt som jag försöker checka av saker också. 

Handen förs sedan fram och tillbaka mellan telefonen och datorn. Telefonen använder jag för att föra flertalet sms-konversationer med några hjälpredor inför nästa lördag och datorn använder jag till att kolla efter en passande klänning till mig själv (förstår egentligen inte varför jag fortsätter med detta för jag har flera gånger insett att jag måste prova och köpa direkt i butik inför en sådan här dag) och ladda upp bilder från lillskruttans första tid som ska beställas som papperskopior. 

Smidigt att beställa foton på nätet och sedan få hemskickat. Inte lika smidigt att ladda upp en bild i taget. 

Sedan försöker jag kolla upp via Bugaboos hemsida vilka vagnar det är som de återkallar handtaget på. De har skickat ut en e-post med informationen att för vissa vagnar behöver handtaget bytas ut då det rapporterats att det inte fungerat korrekt. För att få reda på om det gäller vår vagn ska registreringsnumret på vagnen köras mot en sökdatabas på deras hemsida... 

Där mellan skvätter jag i mig lite kaffe, rullar barnvagnen över en mattkant för att lillan ska kunna komma till ro och få lite välbehövlig vila och springer också ner i källaren för att få ordning på tvättberget. 

Att vi kvinnor är bra på att göra flera saker samtidigt kommer verkligen till pass när man blivit mamma. 

Skrutten är fortfarande iväg på brunch, i eftermiddag får vi fikagäster och ikväll ska vi hämta kökssoffan. Du milde, det är tur att vi tar det väldigt lugnt vissa dagar också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar