tisdag 17 september 2013

Motivationen tryter

Egentligen så borde jag ta tag i det dära köket som nästan väller över av saker att plocka undan, städa bort och torka av. Speciellt nu när lillan somnat gott här bredvid mig i soffan och verkar göra så en stund till.

Men så var det den där motivationen. Den verkar inte alls finnas närvarande för att städa. Min hjärna säger bara "snark" när jag tittar bort mot köket och så tar jag mig en vända till framför datorns skärm.

Visserligen ser jag till att fixa viktiga saker här också (bland annat kontakt med Försäkringskassan, denna hopplösa myndigheter som inte gör annat än ger en magsår) men egentligen så borde jag se till att vårt hem får en lite annan skimmer. Eller i vart fall får ett skimmer.

Pappan i huset är iväg på äventyr idag så ikväll tänkte vi göra samma sak. Inte ska vi väl sitta här hemma bara? Nej då, när pappan är borta så dansar den föräldralediga mamman och bebisen på bordet. Eller något åt det hållet i vart fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar