fredag 6 september 2013

Eftersvettas

Redan innan dagen knappt har hunnit bli dag så sitter jag och eftersvettas här hemma. Jag och svägerskan har precis kommit hem från en PW på cirka 1,5 timme och det märks att jag inte är i närheten av någonting som heter kondition. Det spände i musklerna och svetten lackade när jag försökte hålla tempot med svägerskan (som är stark som en oxe), men ack så härligt var det.

Det är något speciellt med en tidig morgon (även om den inte var väldigt tidig just denna morgon) och att komma igång. Min mor undrar lite vad som har hänt med mig - tycker helt plötsligt att frukost är det bästa målet och har gått och blivit morgonpigg. Inget av dessa tu har någonsin funnits i mitt vokubulär tidigare i livet. Det får vi nog skylla/tacka graviditeten och Bönan för.

Nu ska jag torka pannan och... ja, jag vet faktiskt inte riktigt vad vi ska göra. Känna in dagen bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar