måndag 23 september 2013

En sen kaffe och Ensam mamma söker på TV:n

Lillskruttan har precis överraskat oss ordentligt genom att sova sova och sova lite till här hemma ikväll. Inte så konstigt alls kanske för en 2,5 månaders bebis att sova, men just kvällen har varit lillans vakenperiod ända sedan hon kom till oss.

Å andra sidan så har hon haft lite kortare vilpauser under dagen idag bara och istället mestadels varit vaken. Vågar man säga att hon kanske börjar komma in i lite dygnsrytmsrutiner? Nja... Kanske inte riktigt ännu.

Med hänsyn till den där överraskningen så har Skrutten varit iväg och tränat, jag röjt runt i matkällaren som ska organiseras om lite, tagit tag i tvättberget och rundat nätet ett varv. Den första organiseringen och tvättningen gjorde med bra tempo (då jag trodde Bönan skulle vakna relativt fort) så därefter...

...ja, därefter så satte jag mig lite förvånat i soffan och tänkte "Ja... Nu då...". Lösningen på det lilla "problemet" blev en kopp kaffe och näsan framför Ensam mamma söker.

Dock tror jag att det snarare var sömnmedel i det där kaffet, för det var vansinnigt så trött jag blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar