söndag 1 september 2013

Frukostgäster och en fransk middag

Frukosten igår var alldeles fin och mysig. Det är faktiskt ett förträffligt sätt att börja sin dag på - frukost med fina vänner.

Dagen därefter blev lite mer "hoppsan hejsan". Vi var nog lite trötta efter det tuffa schemat i fredags och hittade därför inte alls energi till den trädgårdsdag som vi hade planerat att ha. Istället gick vi ner på byn en runda och strosade runt efter lite nytt till Bönan.

Vi har i flera veckor nu haft ett presentkort på en härlig barnbutik här i stan och visst är det konstigt med presentkort? När man har dem så hittar man plötsligt ingenting. Så trots flera vändor i denna butik så har vi inte fått med någonting hem.

En sista runda på Glassbåten innan de stänger för säsongen blev det också. Under besöket på Glassbåten upptäckte jag också vilket praktiskt plagg en poncho är under amningstider. Jag har nämligen inte riktigt vant mig vid att vara helt bekväm med att ta fram bebisens mat på offentliga platser ännu. Men jag tänker inte heller gömma mig, åka hem och mata henne eller något liknande - det är absolut inga konstigheter med amning. Det handlar bara om att hitta en lösning som är bekväm både för mig och för min lilla dam.

När vi kom hem efter glasspausen så kom vi på en alldeles strålande idé (efter några minuters vilopaus på soffan) att bjuda in lite vänner på Moules Frites. Sagt och gjort. Vi ringde några samtal till några av vår närmsta vänner och plötsligt hade vi en spontan middagsbjudning som vi lagade tillsammans och som doftade av det franska köket.

Och vet ni? Till maten serverade vi några glas vin (inte till mig då så klart) och vi satt i flera timmar och bubblade om allt mellan himmel och jord. För första gången sen vår lilla Böna kom så tror jag faktiskt att jag liksom smakade vad maten smakade och kunde hänga med i samtalen (ganska ok i alla fall).

Lillan sov så tungt bredvid mig i sin trygga barnvagn - vilken underbar sensommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar