måndag 23 september 2013

Ny vecka!

Vi startar tidigt denna vardag också, har förstått att denna rutin får mig att må allra bäst, lillan har dock inte somnat om ännu utan ligger och kommunicerar för fullt med kaninerna som hänger i hennes sängmobil ovanför sängen.

Ganska vanligt på morgonen är att jag tar ett varv runt de sociala medierna, som ett litet försök att vakna till, och likadant var det denna morgonen. Idag såg jag på Instagram att en av mina närmsta vänner hade barnvagnspremiär med sin dotter, en dotter som inte ens är en vecka gammal. För förra veckan fick vi, äntligen, det härliga sms:et att de fått en liten dotter. Nu har vi alla tre fått våra småttingar.

Det pirrar i min mage när jag tänker på den tiden som de har där hemma just nu. Allt det där "första" som jag själv beskrivit som är så magiskt. Det är nervöst, trevande, fantastiskt och alldeles alldeles underbart.

Och om bara en liten stund så ska jag och Bönan bege oss på lyxfrukost på Ritz med den tredje (musketören tänkte jag skämtsamt skriva) mamman av oss och hennes lilla familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar