tisdag 31 januari 2012

Vardagsögonblick

Som jag nämnt tidigare så är vissa saker i vardagen så där extra roliga.

Exempelvis så tycker jag, fortfarande efter snart tio år med körkort, att det är vansinnigt roligt när man "tackar" varandra i trafiken. Ni vet - när man ser att någon påbörjar en omkörning och man hjälper till genom att köra till sidan. Ibland får man ett tack tillbaka genom att den omkörande bilen blinkar med blinkersen.

Nu är detta säkerligen någon form av trafikförseelse för man ska nog bara använda blinkers, helljus och tuta som varningssignaler eller liknande - men ändå!

Jag tycker i alla fall att det är vansinnigt roligt. Som idag. En lastbil körde snällt in till sidan när föraren upptäckte att jag var på väg att köra om, när jag sedan kört om så blinkade jag som tack med sidoblinkersarna och lastbilen blinkade då med helljuset som tack för tacket. Och då hoppar det liksom till av lycka i mig.

Knäppt? Ja kanske... Men lika kul har jag för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar