måndag 16 januari 2012

Ta mig tillbaka till augusti 2010

Mitt i GI/LCHF/LCHQ och alla andra bokstavskombinationslivsstilers-kämpande så kan man ibland (lätt) tappa inspirationen och så gärna bara vilja gå tillbaka till att kunna äta en påse godis för att det har varit en lång och/eller jobbig dag. Just ikväll är en sådan kväll, godislådan som är fylld med hårda karameller och ostbågar som blivit över sedan festligheter i helgen lockar extra mycket.

Precis då springer man på bilder som har något år på nacken och som kommer från tiden då vi var ett gäng som inledde "Viktkamp 2010" som syftade att gå ner 7% av vår kroppsvikt fortast möjligt. Vi var väldigt seriösa måste jag säga -  med lagindelning, domare och invägning varje fredag. Och samtliga av oss lyckades gå ner en hel del, trots att tävlingen tog slut då en viss person gick ner alla samtliga 7%  på bara två veckor.

När jag sprang på bilderna tänker jag bara - "vart tog de där benmusklerna vägen? Och varför i hela friden uppskattade jag inte dem då?!".

I sann icke-jantelagsanda så tänker jag att det faktiskt såg ganska så bra ut, och i nästa tanke tänker jag - Beach 2012, nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar