måndag 23 januari 2012

Det tar sig...




Trappan är slipad, målningen av den har påbörjats och väggarna är klädda med gips - det tar sig minsann.

Tack vare en tidig hemkomst från jobbet idag så hann även jag (annars brukar det mest vara Skrutten som hinner med huset på vardagarna) inom huset en sväng denna måndag. Jag fortsatte måleriarbetet som jag och kära mor påbörjade i helgen och nu är faktiskt alla fönstersmygar på ovanvåningen grundmålade, och i två omgångar till och med. Vilket betyder att de snart kan "färdas" med de sista lagren av färg. Milstolpe på milstolpe passeras just nu gällande det där huset.




Skrutten och Strössel passade på att spana lite på grannskapet. Höll koll på det hela helt enkelt.

På tal om den där lilla Strösslan så var hon inte riktigt kry idag. Ville varken äta sin mat eller dricka vatten. När vi var i huset var hon som en liten bebis som skulle vara nära nära hela tiden. Det slutade med att hon fick sitta i mitt knä när jag målade. Det var minst sagt lite av en balansakt att försöka jonglera hund, pensel, roller och färg på en och samma gång.

Dock så verkade alla sjukdomssymtom vara som bortblåsta när Strössel bjöds på mackor med leverpastej till middag istället för det vanliga torrfodret. Konstigt, mycket konstigt.

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med varje bit som blir klart, man blir så lycklig över småsaker när man pysslat med hus.. Kul att du kom i söndags.. Du vet att de bara är att titta in när du vill...

    SvaraRadera
  2. Det kan mycket väl bli både en och annan titt, snart är vi ju nästan grannar :)

    SvaraRadera