måndag 30 januari 2012

Mat, mat, mat!

I Fiskebäckskil fick våra smaklökar verkligen dansa loss.




Förrätt. Nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg om det var jordärtkockssoppa eller blomkålssoppa, gott som tusan var det i alla fall. Serverades tillsammans med några stänk olivolja och en friterad kräftstjärt.



Mellanrätt. Halstrad pilgrimsmussla med syltad lök i två versioner.




Varmrätt. Halstrad hälleflundra med potatispuré - gudagott! Märk kanske att GI-dieten inte "riktigt" följdes denna helg.



Dessert. Chokladfondant med hjortonsorbet och knäckflan.





Hotellfrukost. Behöver knappast någon närmre förklaring.

2 kommentarer:

  1. Ditt minne verkar inte blivit bättre av all fisk vi åt i helgen ;) Var ju pandofriterad havskräfta till jordärtkockssoppan, och pistageflarn till havtornssorbéten i desserten! Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Hahaha nä jag kände det när jag gick igenom bilderna att jag inte alls mindes... Skylla på vinpaketet kanske? ;)

    SvaraRadera