onsdag 18 januari 2012

Ärtsoppa på en onsdag?

Ikväll blev det "snabbmat" i form av färdig ärtsoppa och efterföljande pannkakor som var så kallade proteinpannkakor för att matcha GI/LCHQ-stilen.

Pannkakorna gjordes på ägg, mosad banan, lite jordnötssmör och sojamjölk. De blev, trots att de var ganska så svåra att grädda, väldigt goda. Efter något försök till så blir se säkert lika goda som vanliga pannkakor.

Och hur det går med den förändrade livsstilen? Jodå, vågen pekade neråt med ett kilo idag - inte så illa pinkat för cirka en vecka minsann.





Problemet med jordnötssmör är ju bara att det är så förbenat gott. Jag brukar vanligtvis inte tillåta mig själv att köpa hem det, just för den anledningen att jag liksom inte kan hejda mig. Jag skulle, helt utan att skoja, kunna äta upp en hel burk - bara sådär.

Så det krävdes verkligen kraftansträngningar till att endast ha i de där två matskedarna som det skulle vara i smeten. Kunde lätt annars blivit jordnötssmörspannkakor av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar