tisdag 24 januari 2012

Vardag

Har ni tänkt på hur vissa vardagar är så där lite "extra" ibland? Utan någon särskild anledning egentligen. Utan att något särskilt egentligen har hänt.

Idag bestod det där lilla extra av att jag jobbade hårt, stressade magsåret lite till, men fick till slut iväg lite som gjorde att jag ändå kände mig ganska så tillfreds när jag åkte hem.

Därför passade jag på att höja musiken så högt jag vågade, utan att riskera att spräcka trumhinnorna (jag är ju faktiskt snart 28 ändå), i bilen hem och sjöng med så högt att det värkte i halsen.

Mix Megapol rattades in och de radade tacksamt upp hits som Michael Jacksons Billie Jean, Jessie Js Domino, Adeles Someone like you och Queens Bohemian Raphsody. Alla låtar fick sig helt plötsligt en ny sångerska i form av... mig själv.

Då och då kollade jag visserligen min mobil för att kontrollera att den inte råkat ringa upp någon, att jag inte hade glömt att lägga på efter mitt senaste samtal eller att jag på något annat sätt skulle kunna vara avlyssnad. Mitt i min "skönsång".

För hur roligt det än är att sitta och sjunga (skrika?) tillsammans med radion så skulle jag inte direkt vilja dela med mig av dessa toner. För någon sångerska det är jag då sannerligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar