torsdag 12 januari 2012

Redan i sängen

Helt galet trött var jag när jag kom innanför dörrarna ikväll, klockan hade redan hunnit närma sig 21 och jag gick därför direkt och gjorde mig i ordning inför sängen. Dock så stängs ju inte ögonen så på en gång, det rullar Biggest Loser på TV:n och jag kan inte riktigt slita mig ifrån det.

Strössel hämtades sent hos sin mormor i och med att det hade jobbats långdag idag. Kvällens middag stod ganska så hotad i och med den trötthet som hade infunnit sig under eftermiddagen, energi fanns liksom inte kvar till att laga någon middag. Så när den där mormorn erbjöd ärtsoppa och pannkakor så åkte alla tankar kring GI ut genom fönstret och ett stort "ja tack" utropades.

Så det var absolut inte med någon tom mage som jag steg innan för dörren här hemma ikväll, utan istället med en mage full av ärtsoppa, julmust och pannkakor som smakade barndom

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar