onsdag 25 januari 2012

Tapetinspiration



Ganska så genomgående i vårt renoveringsprojekt gäller "ljust och luftigt", vilket brukar innebära ganska så sparsamt med färger på väggarna och tapeter eller färg som går i ljusa nyanser. Dock så planeras det för lite mer mönster i vårt framtida sovrum. 

Först hade jag... oj.... vi menar jag ju, tänkt att vi skulle ha en fondtapet som skulle pryda väggen i sovrummet där sängen kommer att stå. Men nu har jag tänkt om lite, och istället planeras det för tapetsering i hela rummet. Det känns liksom som om vi sett det där med fondtapeter nu ett tag. Varför inte köra på lite? Det kommer nämligen ändå inte vara så mycket väggyta kvar i sovrummet då det är både skjutdörrsgarderober, balkongdörr och stora fönster i sovrummet. Så varför inte ta till lite mer i mönsterväg?

Tapeterna ovan är först från Eco och deras kollektion med namn Retro och sedan Boråstapeters kollektion Bohéme , bilderna är lånade härifrånBohéme har jag kikat på sedan tidigare, medan Retro har jag hittat på nätet. 

Dock anas det att det kommer kräva en smärre övertalningsförmåga för att övertala Skrutten om att 1. tapetsera hela sovrummet och inte bara en vägg och 2. tapetsera med en tapet som innehåller blommor

Någonstans i mitt lilla huvud finns även en vision av att hitta en tapet som innehåller blå bakgrund, blommor, grenar och fåglar - men det verkar vara omöjligt att hitta tapeten som jag söker efter, och var jag sett den från början är ett mysterium.

1 kommentar:

  1. Åh tack för tipsen! Verkar inte ha hittat helt rätt än, börjar nästan misstänka att jag drömt om tapeten bara :)

    SvaraRadera