fredag 13 januari 2012

Fredag!

Det är fredag och jag måste faktiskt erkänna att det är riktigt skönt. Det har minst sagt varit en lång vecka. Men nu är det fredag och helgen står precis runt hörnet.

Imorgon ska vi visa vårt hus, det av våra hus som vi försöker sälja, och därför har en hel del av denna fredagskvällen spenderats med att städa och fixa inför denna visning. Det är visst "Stora visningshelgen" denna helgen, och vårt hus är en del av detta.

Annars så är det inte så storslagna planer inför denna helg, förutom att vara barnvakt till Skruttens systerson - och det är ju i och för sig storslaget i sig - och en morgonpromenad inne i city tillsammans med Kajan imorgon.

Lugnt ska det alltså bli. Kanske ska man ta och "pyssla" lite? I veckan har jag varit på massage och massageterapeuten "läste av" min kropp och berättade att spänningarna i min vänstra skuldra och vänstra arm tyder på att jag inte riktigt får utlopp för min kreativitet och då speciellt min kvinnliga kreativitet. Säga vad man vill om saker som att "läsa kroppen" men jag kan faktiskt erkänna att jag alltid har varit en pysslare, men tyvärr något som jag inte alls sysslat med senaste året, säkert med tanke på att det varit en hel del annat som har tagit upp tiden.

Så kanske ska man lyssna? Och ta och pyssla lite nu i helgen? Och titta - så blev det till och med ett litet rim där minsann.

Nu blir det först och främst till att fira att det är fredag - ett glas rött vin och The Voice på fyran blir ett utmärkt firande.




2 kommentarer:

  1. Du är välkommen och pyssla här när du vill // Emma P

    SvaraRadera