tisdag 31 januari 2012

Tapeter och tips

Sedan jag skrev inlägget om tapeter här så har jag fått massor av tips om fina tapeter. Lilla K mejlade om en tapet från Laura Ashley som Anitha Schulman har tapetserat med som var helt underbar. Sara kommenterade inlägget och tipsade om tapet från Borås tapeter.  Och fina Pernilla, vars renoveringsupptåg kan följas på bloggen Från Koja Till Slott, tipsade om tapet från Louise Brody.

Och vilka tips! Nu känner jag att vi faktiskt är riktigt nära gällande tapetvalet till sovrummet. Någon av tapeterna som visas på bilderna nedan kommer det att bli (ok, först ska Skrutten övertygas också så klart) och då sätter ju beslutsångesten in.

För en person (läs: jag) som har beslutsångest gällande vilken chipssort som ska väljas till fredagsmyset så är det inte det lättaste att bestämma sig för en tapet, även om det egentligen bara är att tapetsera om om man tröttnar eller inte tycker om den efter ett tag.

Men för att lätta lite på beslutsångesten så tänkte jag att vi kör en liten omröstning här på bloggen. Om några minuter kommer därför en liten omröstning upp här och ni får då mer än gärna klicka på vilket alternativ som ni röstar på - så kör vi på det helt enkelt.

Tapeterna som det står mellan är följande...


Laura Ashley - Summer Palace (1 & 2)

 
Louise Brody - Pavilion Birds

 Boråstapeter - Falsterbo 1435

Bilderna är lånade ifrån härifrån och härifrån.

2 kommentarer:

  1. Jag kan tipsa om att Maria på Som en öppen blogg har tapetserat med den ena tapeten ifall du vill vill se den i ytterligare miljöer :)

    kram //Emma

    SvaraRadera
  2. Åh tack så mycket Emma ska jag absolut kolla in! Det är ju så spännande det där med tapeter men så svårt att bestämma sig också :)

    SvaraRadera