måndag 21 april 2014

Påskens sista dag...

...och det känns som om vi varit iväg på en hel veckas semesterresa.

Sista dagen på den där "semesterresan" har spenderats med näsan långt ner i bröllopsplaneringen. Både gällande vårt eget men ett möte med min toastkollega, inför Ea och Beckas bröllop, har också hunnits med.

Det känns skönt att det mesta börjar falla på plats gällande bröllopet som jag ska vara med och toasta. Det finns massor av roligheter som man kan göra och jag har förmånen att göra detta tillsammans med någon som sprudlar av idéer och upptåg. Vilket gör uppdraget både lättare men också bra mycket roligare.

Inför vårt eget tog vi tag i den "lilla" biten med bordsplacering... Alltså hur svårt är inte detta? Tur att vi har teknik för det mesta nu tänkte jag när jag kom ihåg att det fanns en app som kunde hantera det där.
Vi hoppade och studsade över hur allt blev lite enklare i alla fall.

Och som vanligt när vi bröllopsplanerar så tar vi alltid en minut till att bara känna in känslan över hur den där dagen kommer att bli. (Den minuten brukar vara innan alternativt en bra stund efter att vi tagit några ronder i bestämma-efternamns-matchen) För det är ack så viktigt att inte glömma bort varför vi gör det här.

Imorgon väntar vardag igen, visserligen med en liten extra knorr, och då ska vi försöka komma tillbaka till lite rutiner, lite annan mat än grillat, lite mer träning men minst lika många skratt.

Och så har jag hämtat in min bebis i vårt sovrum igen efter påskens specialprojekt om att lillskruttan ska sova i eget rum. Hon somnar nu fint i sitt egna rum, men vaknar hon får hon komma in till oss. Och jag njuter... Ge mig en bebisfot i ansiktet så sover jag som bäst.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar