onsdag 23 april 2014

Effektiv morgon

Har man en liten här hemma som titt som tätt är morgonpigg så händer det också titt som tätt att det hinns med en hel del här hemma. Även om det behövs "några" koppar starkt kaffe.

Här hemma har det minsann hunnits med att städa undan på ovanvåningen, hänga en tvätt som Skrutten slängt in innan han gick till jobbet, beställa lite trycksaker till vårt bröllop, rensa plånboken, skicka iväg lite meddelanden gällande ett visst annat bröllop, äta frukost med lillan (jag får mer och mer bebisgröt i min mage på morgnarna då lillan älskar när man smakar det som hon ger en - och jag älskar hennes leende), hitta på en egen rytmikstund och nästan det största av allt - beställa mina brudskor.

De där skorna har jag haft på bevakning då min storlek varit slut, jag hade nyss börjat leta efter andra och var på väg att ge upp, men så plötsligt händer det!

På tal om det där bröllopet… Självfallet så är det massor som pågår, som planeras, som diskuteras och som görs men det är ju mycket som ska visas upp först på den stora dagen. Så även om jag vill visa och skriva massor om det (det är ju så roligt att vara mitt i planeringen!) så får det lov att bli lite omvänt och visas upp efteråt. Det mesta i vart fall. Små glimtar ska det så klart bjudas på.

Men på den stora dagen vill vi gärna att vänner och familj utropar spontana åh och åhhhhh och ååååååååhhh och snyftåhhhhhh och där spelar ju överraskningsmomentet in en hel del.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar