tisdag 15 april 2014

Nypromenerad och lite andfådd

Vilket väder det är ute! När vårsolen skiner så här så undrar man faktiskt hur man klarar den där långa, kalla och mörka vintern. Men nu kanske jag inte ska säga det här för högt egentligen för då kommer väl en liten snööverraskning till, eller kanske en hagelstorm som vi råkade vara ute i igår.

På promenaden så råkade jag ut för det som man ibland råkar ut för på promenad. Jag gick nästan precis lika fort som en annan promenadare (mycket roligare ord än fotgängare) och ni vet när man liksom hamnar precis jämsides?

Den ena går inte fort nog för att gå om och den andra går inte långsamt nog för att hamna bakom. Så då hamnar man gåendes precis bredvid varandra. Och i den där svenska tystnaden som vi har. 

Mycket obekvämt.

Så jag fick pinna på utav bara tusan för att kunna bryta den där trenden, vilket gjorde att jag flåsade lite extra i backarna.

Nu ska jag värma lite lunch till mig och Bönan. Jag får lax med... Ja, vad jag nu kan hitta på... Och lillan får mixad köttfärslimpa med fruktmums av banan, mango och äpple - åh dessa smakkombinationer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar