fredag 25 april 2014

Jag överlevde

Jag överlevde gårdagens besök hos tandläkaren. Även om jag hade ungefär 72 olika rymningsplaner när jag satt i väntrummet.

Eller satt i väntrummet är kanske att överdriva, jag kunde nämligen inte lugna mig tillräckligt för att sitta ner på en av de där väntrumsstolarna. Istället vankade jag runt. Försökte fokusera på att läsa Patientguiden 2014 (avslöjar kanske att det inte fanns världens utbud) och framför allt försökte jag undvika att tänka katastroftankar.

Och det gick faktiskt bra, förutom när jag såg att de hade tandborstar för personer med tandprotes i en monter. Då var jag plötsligt övertygad om att det var en sådan som besöket skulle resultera i.

Just denna gången blev det en snabbvisit. De har (tyvärr) ofantligt långa köer just nu, men besöket igår var mer av akut karaktär då jag blev orolig för en tand.

Det verkar dock inte vara någon fara på taket, men de bokade in ett återbesök om någon månad och så fick jag hemläxa att borsta tänderna lite försiktigare.

Om de säger hoppa, frågar jag "hur högt?"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar