söndag 6 april 2014

Återvänder från rymmen

I fredags rymde vi ifrån vårt lilla bo där hemma och bytte ut detta mot vår näst största stad här i landet.

Vi åkte upp för att dels hälsa på min farmor men också för att träffa min toastmasterkompanjon inför Ea och Beckas bröllop för ett planeringsmöte.

Vi har haft det alldeles alldeles underbart.

Ätit farmors goda mat, känt på storstadspulsen lite, pratat gamla minnen, ätit frukost hos faster och skrattat en väldig massa åt vår stjärna som har hittat ett helt nytt uttryck under helgen. Alltså hur kan man vara så rolig när man bara är 9 månader?

Även om hon är hur rolig som helst så ger det en lite perspektiv när man reser med barn. Så mycket saker man har med sig!

Och man är mycket mer rädd att glömma bort något viktigt också. Förr så slängde man liksom ner lite saker i en väska och sedan brukade jag tänka att så länge jag har pengar och en telefon med mig så löser sig resten.

Men nu kunde ju listan göras lång på vad som jag aldrig skulle våga glömma hemma. Tänk att glömma packa ner... Ja ok, det mesta hade ju löst sig där med. Men ändå.

Fast det där med att strosa i butiker och klämma och känna på olika plagg, leta efter den där perfekta nyansen på läppglans eller se hur höga klackar man vågar gå på... Det erkänner jag att det får nog göras lite senare i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar