fredag 18 april 2014

God morgon fredag!

Det är en god morgon, det är fredag och det är också påskledigt. Hur härligt är det inte att börja en dag så?

Dagen ska här hemma fortsättas, efter frukost, med lite bakning. Jag och lillan ska under förmiddagen träffa mina härliga tjejer på brunch. Min uppgift till brunchen är bakning.

Jag har letat efter ett tillfälle att baka en paj som fanns med i senaste tidningen Buffé och detta tillfälle blev ju förträffligt.

Den verkar väldigt lättbakad, nästan så det är fusk, så vi håller tummarna att jag inte förvirrar mig helt här. För återigen så ger jag mig på att bjuda på något som jag inte lagat/bakat tidigare.

Men jordgubbar, dulce de leche och grädde - kan väl inte bli annat än gott?

Tur att det ska promeneras både till och från brunchen så att sötsaksintaget påverkar ihoppandet i den där vita klänningen så lite som möjligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar