lördag 4 januari 2014

Vi fortsätter...

April

Vi vårpysslade mycket här hemma samtidigt som jag minns april som ganska så stressigt. Skrutten fyllde 30, vilket jag så klart ville fira genom att ställa till med överraskningsfest, och det fick inte lite slokande energi hindra.

Jag förälskade mig i bagels med mynta som tillbehör efter ett besök hos butiken Smaralda och min fina mamma kom förbi med en rosa lång klänning som skulle komma att bli sommarens mest använda klänning. Perfekt att klämma in en växande mage i och samtidigt känna sig fin.





Maj 

Skrutten botade min onda kropp med tusen pussar och vetebot varje kväll. I och med att den onda kroppen hade gjort att vi fick stryka den där planerade fjällvandringen så tog vi oss istället (för en andra gång för året) till Ystad Saltsjöbad över valborg och första maj. 

Annars verkar maj ha varit lika stressig som april nästan, men sedan avslutades månaden med att värmen kom och att vi gjorde de sista sakerna i anordnadet av en 30årsfest för 140 personer tillsammans med Ea och Rebecca. Den festen kommer att finnas kvar i mitt minne för resten av mitt liv för det var bland de häftigaste och roligaste - vad härligt att killarna vågade (och orkade) slå till med kalas av denna storlek. 

Och att jag orkade dansa till klockan 02.40 minsann. 






Juni

Det blev lite fusk ovan för 30årsfesten var faktiskt den första juni, men så petiga ska vi inte vara, för juni blev fortsatt hektisk. Ska jag sammanfatta den sista tiden med jobb så är det "ända in i kaklet" och så var det tills midsommar kom. 

Skrutten firade mig i så otroligt fint med bubbel och middag när jag kom hem på min sista jobbdag och det darrade nästan i luften av en speciell känsla. Jag visste att mitt liv var för alltid förändrat. 

De sista veckorna innan lillan kom var helt underbara. Sommarvärme (lite mer lagom än senare) och jag kunde bara ta det lugnt, lugnare och lugnast. Även om jag hittade allt många pysselprojekt här hemma. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar