lördag 18 januari 2014

Asiatisk taco




Jag tycker fortfarande att det är ytterst svårt att fota mat på ett aptitligt sätt, men ni får ta mig på orden istället och tro på att det var väldigt gott. 

Vi har precis ätit upp resterna av denna asiatiska taco som vi lagade i veckan. Om ni får fantasibrist någon vardag så rekommenderar jag verkligen att slänga ihop den här. Enkelt, kanske inte supernyttigt, men väldigt gott

Så här snabbt går det: strimla 1/4:s vitkål, en gul lök och ett gäng champinjoner och stek några minuter i olja. Ta en ny stekpanna och bryn 400 g blandfärs, när denna är brynt så smula ner en köttbuljongtärning. Skvätt på soja (jag gillar den salta sojasmaken så jag tog två-tre matskedar ungefär) och smaka av med salt och peppar. Blanda samman köttfärs och grönsaker och blanda sist i en burk böngroddar. Klart!

En sås/dipp får man lätt till genom att blanda sweetchilisås och matlagningsyoghurt efter behag. Servera i tortillabröd, pitabröd eller salladsblad om så önskas. Slurp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar