måndag 13 januari 2014

Pinsamheter - del 2

Denna kan jag inte skylla någon annan än mig själv för...

Min mor råkade uttala namnet för en sådan där rullväska som äldre personer (grov generalisering men inget illa menat utan jag försöker mest måla upp en bild) har med sig när de handlar.

Är ni med?

En sådan som kallas Dramaten.

Så här långt hade jag också koll. Tills min mor uttalar det med en konstpaus.

Dra maten.

Och jag fnissande (med en viss nervös känsla över det hela) frågar om det är därför man kallar väskan så, för att man drar maten i den.

Det självklara svaret är - ja.

Det skulle ju varit bra pinsamt om jag då spontant (läs: utan att tänka efter alls) erkänner att jag trodde att det var för att alla som jobbade på Dramaten hade en sådan väska.

Tänk vad pinsamt det hade varit liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar